Нам заборонять їздити на газу?

Поділись цим в соцмережах

 

Славнозвісний «Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері автомобільного транспорту з метою приведення їх у відповідність з актами Європейського Союзу» не містить заборони ГБО як такої. Однак при детальному розгляді виявляється, що він просто унеможливлює переобладнання авто.

Такі зміни в авто як встановлення ГБО вимагає заміни техпаспорта в СЦ МВД. Справа в тому, що згідно сьогоднішньої редакції Закону України «Про дорожній рух», переобладнання повинно відповідати «правилам, нормативам і стандартам України».

Встановлення ГБО дозволено проводити після узгодження такої модернізації з виробником ТЗ АБО з уповноваженим Кабміном органом. Але в новій редакції статті 32 Закону слово «або» виключено, а в такому читанні кожне переобладнання слід проводити після узгодження і з виробником ТЗ, і з уповноваженим органом.

Отже: якщо законопроект 4683 таки стане Законом, для легальної установки ГБО на свій автомобіль іноземного виробництва, власник змушений буде написати грунтовний запит в центральний офіс виробника авто (звичайно мовою виробника), отримати звідти офіційну СТВЕРДНУ відповідь, здійснити переклад документа з мови виробника на українську і тоді звертатися в «уповноважений Кабміном орган», який, у свою чергу, повинен прийняти цей документ.

Особливо цікаво буде, мабуть, власникам китайських і японських авто.

Цілком можливо, що виробник, що знаходиться за кордоном,  може просто не відповісти на запит, або відповідь може бути негативною.

А ще виробник може вимагати сертифікати від СТО на обладнання та матеріали, або призначити окрему експертизу з цього питання, яка, очевидно, буде платною.

Якщо ж ви щасливий володар машини виробленої в Україні – спілкуватись з його виробником  буде простіше, та чи захочуть наші автофабрики давати дозвіл на встановленнятого ж ГБО, в той час, коли вони самі пропонують нові автомобілі з уже встановленими газовим обладнанням є великі сумніви.

Давати дозвіл іншим організаціям заробити на тому, на чому можна заробити самому не логічно.

Отже, очевидно, що автовласник зіткнеться з проблемами пов’язаними з отримання дозволу виробника-іноземця на переобладнання, формою такого документа, його прекладом, що ставить під питання працездатність такої схеми.

А наші автовиробники скоріш за все відправлять такого автовласника на авторизовані СТО чи прямісенько на завод. Так що переобладнання по встановленню ГБО може стати вкрай довгою і дорогою забаганкою.

На даний момент документ №4683 має статус «зареєстрований в ВР» і знаходиться на опрацюванні в профільних комітетах. Залишається сподіватись, що така його редакція буде виправлена.
 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *