Вибираємо вживану іномарку

Поділись цим в соцмережах

Першим кроком до покупки автомобіля служить накопичення грошових коштів. Припустимо у вас є n-на сума грошей, яку ви готові витратити на придбання автомобіля. Що ж далі?
Тепер вам необхідно визначитися який автомобіль вам потрібен.
Ми б, головним критерієм тут назвали, матеріальну можливість обслуговування автомобіля в майбутньому. Що мається на увазі? Наприклад, у вас є $ 15000 (скажімо, отримали спадщину). За ці гроші можна прикупити собі якусь «п’ятірку» BMW, але от чи вартує? Так сьогодні у вас спадок, а завтра, коли машина зажадає перших вкладень, відповідних своєму класу і іміджу? Тому не треба ганятися за класом машини, потужним двигуном і т.п. Порівнюйте ціни на обслуговування вашого автомобіля, з вашими матеріальними можливостями.
Потім,  дивіться на марку. «Ось, Мерседес, значить надійний!» НІ! Дивитися треба не на марку, а на стан автомобіля, причому, не тільки зовнішній, але і внутрішній! Звичайно, в загальному, існує певна практична залежність надійності від марки (і країни виробника); так наприклад, «японці» як правило, надійніші «європейців», «німці» кращі в Європі ( «французи», «шведи» та «італійці» не відрізняються надійними машинами). Але це лише суб’єктивний показник, що дозволяє зробити деякі висновки (наприклад, при виборі рівнозначно «здорових» Opel Vectra і Toyota Carina).
Припустимо, ви вибрали те коло автомобілів, яке вам потрібно і прямуєте на авторинок для їх огляду. Це важливий момент, тому що, при виборі вживаної іномарки неважко помилитися і купити кота в мішку – машини відновленої після страшної аварії з несправними вузлами та агрегатами і т.д. На 100% перевірити автомобіль в умовах авторинку неможливо, проте зробити певні висновки все-таки можна. І пам’ятайте, старий автомобіль, не новий! При найменшій підозрі на ту чи іншу несправність від покупки краще відмовитися. Або вже, принаймні, претендувати на аргументовану знижку в ціні.
Отже, при виборі уживаного автомобіля слід звернути увагу на:
Кузов – зазори між деталями кузова повинні бути рівномірними на корпусі не повинно бути навіть невеликих вм’ятин (огляньте кузов так, щоб світло падало під кутом, вм’ятини так більш помітні) – це ознаки відновленого після аварії автомобіля. Двері, капот, багажник – все повинно нормально закриватися. Перевірте кріплення крил і капота. Якщо вони кріпляться за допомогою зварювання, огляньте зварні шви – після заміни крил місця зварювання нерідко починають іржавіти. Перевірте днище на наявність іржі (крила, пороги). Більш ніж, ймовірно, що свіжо встановлені підкрилки або антикорозійне покриття, спроби приховати іржу.
Салон – Підніміть килимки і переконайтеся, що під ними немає слідів вологи. Огляньте панель і обшивку. Деренчання, потертість, подряпини – зайвий привід поторгуватися. Обов’язково перевірте регулювання сидінь, роботу склопідйомників, ременів безпеки, регулювання дзеркал, привід люка (якщо є), роботу дверних замків (як лівого, так і правого), регулювання рульової колонки (якщо є), роботу всіх кнопок і перемикачів. Загляньте в багажник. Підніміть його обшивку і перевірте відсутність слідів вологи і корозії.
Моторний відсік – Перевірте всі трубки, шланги та манжети. Іржавий наліт на шлангах системи охолодження свідчить про наявність течі, рвані пильовики – про ймовірність швидкої заміни деталей, на які вони надіті.
Дивовижно чистий двигун можливо спосіб приховати витік масла. Потьоків неповинно бути ні під машиною, ні на двигуні. Загляньте в розширювальний бачок системи охолодження. Масляні плями або емульсія внаслідок пробитої прокладки головки блоку двигуна або ж повело саму головку внаслідок перегріву.
Перевірте зубчастий ремінь ГРМ. На ньому не повинно бути тріщин і слідів зносу. Зазвичай при заміні ременя на кожусі ременя вказується пробіг, при якому він замінений. Порівняйте з пробігом на спідометрі (хоча і він може бути скручений!). У будь-якому випадку ремінь краще замінити після покупки. Огляньте акумулятор. Він повинен бути чистим, без тріщин і слідів окислення на клемах. Перевірте бачок гальмівної рідини. Низький рівень рідини в ньому швидше за все свідчить на герметичність системи.
Ходова частина – Перевірте люфт в підшипниках маточин. Візьміть колесо за верх і сильно посмикайте на себе – від себе. Значний люфт говорить про зношені підшипники. Перевірте роботу підвіски. З усіх чотирьох кутів сильно штовхніть машину вниз. Машина повинна миттєво повернутися в зворотне становище, не проявивши при цьому значного інерційного розгойдування.
Зверніть увагу на шини. Нерівномірний знос колеса (наприклад, один край сильно зношений), свідчить про неправильного кута сход / розвал або ж порушення геометрії кузова.
Перевірте гальмівну систему на наявність потьоків і іржі. Під час поїздки  на невеликій швидкості різко натисніть на педаль. При цьому, якщо машину веде в сторону, це говорить про несправність супортів або гальмівних дисків. Перевірте рульове управління. В спокійному стані авто покрутіть кермом вправо-вліво. Люфт повинен бути незначним. Перевірте роботу КПП. На механічній при заведеному двигуні і вичавленому зчепленні всі швидкості повинні нормально перемикатися, без заїдань. Для перевірки зчеплення, спробуйте рушити на другій передачі при включеному «ручнику». Якщо машина не затихне, зчеплення зношене і пробуксовує. На автоматичній коробці машина повинна плавно рушати, як вперед, так і назад. При пробній поїздці (КПП в положенні D), розженіться до необхідної швидкості для включення вищої передачі. Всі перемикання повинні відбуватися плавно, без ривків.

Хорошої вам покупки!